بروزرسانی: 18 آذر 1404
صنایع دستی ایران؛ جاذبۀ گردشگری جهانی مجله گردشگری میزبون
صنایع دستی ایران؛ جاذبۀ گردشگری جهانی مجله گردشگری میزبون
انگیزه ای برای سفرهای تفریحی که توسط اچ پی گری تحت عنوان وجود امکانات بهتر در یک مقصد گردشگری به نسبت آنچه در محل زندگی گردشگری وجود دارد ، تعریف شد. این سفرها اغلب معادل استفاده از تسهیلات اقامت طولانی مدت و تفریحی مانند تفریحگاهها می باشند. در واقع اصطلاحی است که به اقلیت مردم که در حکومت های متشکل از یک قوم جمع شده اند گفته میشود که به طور کلی در نواحی جنبی جغرافیایی زندگی می کنند و از لحاظ سیاسی واقتصادی وضع نامناسبی دارند و توسعه نیافته اند.
- به هر روی اگر تا به حال چنین تجربه ای داشته اید، در میان گذاشتن آن می تواند به مسافران دیگر هم کمک کند.
- پاسخ روشن است؛ زمانی رقابت میان شرکت ها و تورهای تفریحی معنا می یابد که خدمات و امکانات بهتری برای ارائه به مسافران داشته باشند.
- حال اگر بتوانیم به کمک AI در صنعت گردشگری متاورس، گردشگران را بخش بندی نماییم، این امکان فراهم خواهد بود تا کمپین های متناسبی را برای هر دسته از مخاطبان طراحی و اجرا نماییم.
- آزمون جامع گردشگری طبق ساعات اعلام شده از طرف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار می گردد.
- اگرچه به دلیل مسائل مربوط به حریم خصوصی و امنیت داده ها، فناوری های تشخیص چهره رد شده است، اما فناوری های آینده هوش مصنوعی ممکن است با استفاده از فناوری های قوی تر بلاکچین که حریم خصوصی و امنیت داده ها را تضمین می کنند، چنین مواردی را حل کنند.
این پنج مرحله شامل شناسایی نیاز، جستجوی اطلاعات، ارزیابی گزینه ها، تصمیم گیری خرید و رفتار پس از خرید می باشد. مطالعات ارائه شده در پنج بخش زیر نشان می دهند که فناوری اطلاعات, نقش مهمی در هر مرحله از فرآیند تصمیم گیری خریداران ایفا می کند. امروزه خطوط هوایی و هتل ها از هوش مصنوعی برای شناسایی احساسات مسافران در رسانه های اجتماعی و نحوه ارتباط آن با سفر مسافر استفاده می کنند. به عنوان مثال، اگر مشتری در مورد تاخیر پرواز خاصی در رسانه های اجتماعی پستی قرار دهد، یک ابزار هوش مصنوعی آن را تجزیه وتحلیل و در لحظه با مشتری تعامل می کند. رقابت بین آژانس های مسافراتی برای جذب مسافر گاهی درست مثل جنگ جهانی سوم است!
هتل های آسیا
قادری،زاهد، ۱۳۸۳٫ اصئل برنامه ریزی توسعه پایدار گردشگری روستایی، انتشارات سازمان شهرداری ها و دهداری های کشور، تهران. استراحت و خوردن غذاهای محلی در مکانی کاملا آرام یکی از مهم ترین و اصلی ترین فاکتورهای مورد نیاز برای جذب توریست و توسعه ی گردشگری می باشد. نقش گردشگری کشاورزی در اقتصاد و جایگاه آن در ایران و سایر کشورهای خارجی را در ادامه بررسی خواهیم کرد. دنیای امروز زمان فروش و صادرات منابع معدنی و نفتی نیست و در تمام دنیا به دنبال راه های تازه و بهتر برای کشف پتانسل های جدید برای توسعه ی اقتصاد هستند و جذب توریست در حال حاضر از جایگاه بسیار مطلوبی در این زمینه قرار دارد. در بین انواع راه های جذب توریست، گردشگری کشاورزی یکی از بهترین روش ها برای توسعه ی روستاها و همچنین بهبود شرایط اقتصادی می باشد.
نقش فناوری اطلاعات در توسعه صنعت گردشگری
هر ساله بخش زیادی از گردشگران ایران که از کشورهای عرب زبان وارد ایران می شوند، با مشکلات مختلفی مواجه می شوند. نبود تابلوهای اعلان به زبان عربی، عدم وجود آگهی ها و برنامه های مناسب رسانه ای به زبان عربی و ناکارآمدی مترجم همراه عربی از جمله مشکلاتی است که این گردشگران با آن مواجه هستند. خدمات سلامت در ایران برای گردشگران عرب زبان مقرون به صرفه است و به دلیل کیفیت بالای این خدمات، گردشگران فراوانی از سراسر منطقه برای انجام عمل های جراحی و سایر خدمات درمانی به ایران سفر می کنند. هر کشور عربی با گویش و لهجه مخصوص به خود صحبت می کند و نا آشنایی مترجمان ایرانی به این گویش ها و لهجه ها مانعی برای رشد گردشگری سلامت ایران میان گردشگران عرب زبان است. با استفاده از فناوری\u200f های دیجیتال مانند اینترنت اشیاء، تحلیل کلان داده پیش گویانه و واقعیت مجازی و افزوده، صنعت گردشگری متحول می \u200fگردد و هر کسب وکار گردشگری می بایست با استفاده از این فناوری\u200f ها در عرصه رقابت پیشی بگیرد.
نقش صنعت گردشگری در توسعه اقتصادی
به علاوه این نوع گردشگری ابزاری برای حفظ منابع طبیعی و نگهداری چشم اندازها و مناظر سنتی می باشد. نمونه ای دیگر از این دست معماری شهر کپنهاک، پایتخت دانمارک است که از گذشته در خدمت گردشگری بوده و تا کنون نیز همین راه را رفته است. موزه ها نیز از مهمترین بناهایی هستند که گردشگران را از نقاط مختلف جهان به خود جذب می کنند. در این میان موزه هایی چون لوور در پاریس، موزه متروپولیتن در نیویورک، موزه بریتانیا، موزه واتیکان و غیره از مشهور ترین موزه ها و پربازدید ترین موزه های جهان هستند که سالانه میلیون ها گردشگر فرهنگی را به خود جذب می کنند.