مقاله نقش غذاهای محلی در گردشگری غذا
انتشار: بهمن 10، 1399
بروزرسانی: 18 آذر 1404

مقاله نقش غذاهای محلی در گردشگری غذا

مقاله نقش غذاهای محلی در گردشگری غذا

صنعت گردشگری با شناسایی فرهنگهای خاص و ترویج آنها میتواند آگاهیهای مردم را نسبت به سنتهای بومی و محلی افزایش دهد. پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت امور فرهنگی(M.A) انسان پیشرفته امروز ی به دلیل انگیزه ها و دلایل متعالی تری چون آشنایی با فرهنگ و تمدنهای دیگر، ملاقات دوستان و اقوام و … اقدام به سفر و مسافرت می نماید . اقدام و اشتیاق انسان به مسافرت در دنیای کنونی، صنعت بزرگی به نام «صنعت جهانگردی» را به وجود آورده است که منبع درآمد بسیاری از کشورها محسوب میشود . متأسفانه از دیدگاه های گوناگون، سرمایه ی انحصاری با این نتیجه به پایان می رسد (یا شاید درست تر آن است که بگوییم با این فرض آغاز می شود) که انقلاب داخلی درون کشورهای سرمایه داری پیشرفته در حال حاضر قابل پیش بینی نیست. این استدلال می تواند و باید در مقابل تز مارکس در گروندریسه قرار داده شود که بنا به آن همه ی موانع انقلاب، نظیر آنچه باران و سوییزی نقل می کنند یعنی انحصار، فتح بازار جهانی، فناوری پیشرفته و طبقه کارگری مرفه تر از گذشته، فقط پیش شرط هایی هستند که انقلاب را ممکن می کند. به همین منوال، نمی توان گفت که بینش مارکس از تضاد اصلی سرمایه داری، چنانکه در گروندریسه بیان می کند، تا کنون به طور کامل کندوکاو و در خصوص جامعه ی سرمایه داری موجود به کار برده شده است؛ در این خصوص، سرمایه ی انحصاری به طور جدی به هدف خود نمی رسد.

  • ازآنچه در زمین است، حلال و پاکیزه بخورید و از گام های شیطان پیروی نکنید»[15].
  • اخراج و تعلیق استادان دانشگاه هم در شهرهای مختلف ادامه یافته است.
  • هرچند متون ارسطو برنامه ی آموزشی دانشگاه را تشکیل می داد، و اندیشه ی آگوستین همه جا حضور داشت اما در فاصله ی سال های ۸۰۰ و ۱۶۰۰ میلادی هیچ متن فلسفی دیگری نمی توانست از نظر جذابیت با تسلای \xa0فلسفه رقابت کند ــ این امر نه تنها درباره ی نخبگان فکری بلکه در مورد مخاطبان عام هم صادق بود.
  • فلسفه ی تحلیلی استانداردهای خود را بر حرفه ی فلسفی ارائه نموده است، اما هیچ کس نمی تواند دقیقا بگوید این استانداردها چه هستند.

به این ترتیب ابژکتیویته بیانگرِ درست بودنِ چیزی مستقل از هرگونه قضاوت سوژه درباره ی صدقِ آن است. باید یادآور شد که لوفور کتاب روش شناسی علم را در سال ۱۹۴۷ به پایان برد و این دقیقن همان زمانی است که حزب کمونیست فرانسه نیز در حال گذار از تز وحدت علوم بین المللی (Thesis of the Unity of International Sciences) به تز «دو علم» (Two Sciences) بود. این دوپارگی در واقع بیانگر و بازتاب تقسیم جهان به دو اردوگاه متعارض بود که با جنگ سرد شکل گرفت. به بیان دیگر، حزب کمونیست حالا ضروری می دید که علم شوروی را از علم غربی متمایز کند و سپس بکوشد تا برتری اولی را بر دومی اثبات کند. موضوعی که امروز هم به نوعی در ایران در سطحی بسیار ضعیف تر و تراژیک تر در جریان است و می کوشد برتریِ چیزی به نام علم اسلامی را بر چیزی به نام علم غربی نشان دهد. در دوران جنگ سرد، این تفکیک ایدئولوژیک سبب شد تا این پروپاگاندا و جزم اندیشی باشد که مسیر پژوهش علمی را تعیین می کند و طبیعتن، نتایج چنین علمی هم به سهم خود از ادعاهای ایدئولوژیک و جزم اندیشانه پشتیبانی می کردند.

مقاله تحلیل عددی پارامترهای هندسی مؤثر بر عملکرد موج شکن قائم بر اساس امواج دریای خزر

شما برای کار در صنعت گردشگری لزوما به مدرک دانشگاهی نیاز ندارید. با گذراندن دوره های گردشگری هم می توانید در این حرفه مشغول به کار شوید اما امروزه بسیاری از شرکت های بزرگ به دنبال استخدام افرادی هستند که مدرک کارشناسی دارند. ضمن اینکه با داشتن مدرک دانشگاهی می توانید به آموزش رشته ی گردشگری در هنرستان ها، دانشگاه ها و آموزشگاه ها بپردازید. زمانی که در صنعت گردشگری کار می کنید به طور روزانه با افرادی از ملیت های مختلف برخورد می کنید و با فرهنگ ها و آداب و رسوم مختلف آشنا می شوید. این موضوع ضمن اینکه هیجان انگیز و سرگرم کننده است، باعث می شود که چیزهای جدیدی یاد بگیرید و ببینید که افراد در سراسر دنیا چطور کارهای یکسان را به شیوه های متفاوتی انجام می دهند. پس دیدگاه های جدیدی پیدا می کنید و افق دید شما گسترش پیدا می کند.

پرسه در متون فلسفی: لئوناردو داوینچی؛ نقاشی، شعر و مُحاکات از طبیعت

هدف درمان شناختی رفتاری یا رفتاری-شناختی، کمک به کسانی است که با مشکلاتی مواجه شده اند. درمان شناختی رفتاری بر این بُعد، متکی است که هر گونه که فکر کنید، احساس کرده و رفتار می کنید. رسیدن به آرامش و اطمینان و دوری از افسردگی و اضطراب، از اساسی ترین نیازهای سرِشتی انسان و از دیرباز، جزو مسائل اساسی بشر بوده است.

حضور گردشگران در شهرها نمادی از رونق و اهمیت شهر است و به آن اعتبار و شان فراوانی میبخشد. گردشگران با دیدن مکانها و فضاهای خلاق به تحسین شهر میپردازند و زمینه را برای جذب طبقه خلاق در حوزههای گوناگون اقتصادی و فرهنگی – اجتماعی آماده میکنند. رویکرد پست مدرن کنونی به طراحی فضاهای شهری به وضوح نشان میدهد که شهرها از محلی برای تولید به محلی برای مصرف تبدیل شدهاند. در این سبک به طراحی گلچینی و شیوههای اغراقآمیز و بازیگوشانه استفاده از بناهای نمادین و ترکیب سبکهای سنتی و مدرن روی آورده شده تا صحنههایی چشمنواز، سرزنده و منحصر به فرد خلق شوند. با توجه به اهمیت گردشگر و صنعت گردشگری که می تواند یک چرخه حیاتی را در هر کشوری ایجاد کنند، طراحی سیستم گردشگری برای هر کشور امر ضروری است و باید به آن توجه و اقدامات لازم انجام گیرد، براین اساس ابتدا باید متغیرهای موثر در گردشگری شناسایی و معرفی شوند. تانگ و همکاران(۲۰۱۰) توسعه پایدار صنعت گردشگری در چین تحت اقتصاد کم کربن را بررسی و مطالعه نمودند.